EbreActiu, revista d´oci actiu

Lo Tros s'abonarà amb compost provinent de la fracció orgànica de la ciutat

L’Ajuntament i el Copate han posat en marxa un acord anual a través del qual el compost que es fa amb l’orgànica servirà com a adob per a l’hort social i comunitari

etiquetes   noticies, ciutat, societat, amposta

20/2/2024

Lo Tros s’abonarà amb compost provinent de la fracció orgànica de la ciutat | Amposta.info


Del contenidor a fertilitzant per a les plantes de l'hort social i comunitari Lo Tros. L'Ajuntament d'Amposta i el Copate tenen un acord de col·laboració anual a través del qual el Copate donarà el compost provinent de la recollida selectiva, concretament de la fracció orgànica de la ciutat, per utilitzar-se com a abonament per a les plantes de Lo Tros. Divendres es van abocar prop de 3.000 quilos d'aquest compost a la zona comú dels horts i està previst que els usuaris el puguin utilitzar fins a finals de primavera.

L'ús d'aquest adob orgànic permet reduir l'ús de fertilitzants sintètics i millorar la qualitat del sòl i dels ecosistemes. La regidora d'Acció Climàtica i Medi Rural, Núria Marco, destacava que "projectes circulars com aquest fan visible on van a parar les restes d'orgànica que es reciclen correctament i tanca el cercle de reducció, reutilització i reciclatge". Aquest no és el primer cop que l'Ajuntament i Copate col·laboren en un projecte similar, ja que l'any 2021 també van aportar compostatge obtingut de la matèria orgànica i les restes de poda per a la fertilització de l'arbrat del Parc dels Xiribecs.

L'hort social i comunitari Lo Tros compta actualment amb 20 parcel·les, totes ocupades. La concessió és dos anys, amb possibilitat de renovació. No obstant això, les persones interessades en obtenir un espai a l'hort poden presentar una instància genèrica per ser afegides a la llista d'espera, el qual els permetrà optar a una parcel·la en el cas que algú deixi la seva abans del termini establert.



SHANTI. Ioga - Pilates - Teràpia Manual - Psicoteràpia - Entrenament personal - Botiga ecològica



Per: Redacció

Foto: Cedida


EbreActiu, revista d’oci actiu



Amposta.info, el digital de la ciutat d´Amposta des de 1998 (Terres de l´Ebre)

correu electrònic
Informació i avís legal

Amposta.info