INSERT: dominis, hosting, web, aplicacions web, xarxes socials

Amposta saneja els seus comptes: 2,4 milions de superàvit i el deute més baix de la dècada

Amposta tanca el 2025 amb 2,4 milions de superàvit i un deute del 36,11%, la meitat que el 2015. L’estalvi net de 3,1 milions permet amortitzar 3,5 milions de deute sense retallar la inversió anual (4,4 milions). El dinamisme econòmic i l’IAE han impulsat uns ingressos de 35,8 milions d’euros.

etiquetes   economina, ajuntament, inversions, pressupost municipal

27/3/2026

Amposta saneja els seus comptes: 2,4 milions de superàvit i el deute més baix de la dècada | Amposta.infoAmposta saneja els seus comptes: 2,4 milions de superàvit i el deute més baix de la dècada


L'Ajuntament d'Amposta ha presentat el balanç econòmic de l'exercici 2025, unes xifres que confirmen la recuperació i l’estabilitat de les finances municipals. Després d’un 2024 marcat per l’impacte extraordinari d’una sentència judicial (el cas Eucaliptus), el consistori ha tancat l’any amb un superàvit de 2.439.173 euros i un romanent de tresoreria de 2,5 milions, la xifra més alta registrada des de l’any 2018.

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, acompanyat dels regidors Tomàs Bertomeu i Cristina Sales, ha destacat la solidesa d’aquestes dades, que situen l’estalvi net de la ciutat en els 3,1 milions d’euros.


Deute en mínims i inversió sostinguda

Un dels indicadors més rellevants és el nivell d’endeutament, que s’ha situat en el 36,11%. Aquesta dada representa gairebé la meitat del deute que l’actual equip de govern es va trobar l’any 2015 (65%) i es manté molt lluny del límit legal permès del 110%. "Estem a un terç del què permet la llei", ha recordat l’alcalde.

Malgrat l’amortització de 3,5 milions d’euros de deute prevista gràcies a aquest resultat, la ciutat no ha frenat la seva activitat transformadora:

  • Inversió executada el 2025: 4.413.995 euros.
  • Dinàmica històrica: Es manté la línia d’invertir entre 4 i 5 milions anuals des de fa vuit anys.
  • Pressupost global: S’han gestionat ingressos per valor de 35,8 milions d’euros enfront d’unes despeses de 34,6 milions.


L’activitat econòmica com a motor

El regidor d’Hisenda, Tomàs Bertomeu, ha posat l’accent en l’increment de la recaptació a través de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE). Segons Bertomeu, aquest augment és el reflex d’una ciutat dinàmica on l’esforç del consistori actua com a motor de l’economia local, traduint-se en més activitat als carrers i empreses d’Amposta.

Amb aquest tancament, l’Ajuntament d’Amposta encara el 2026 amb una de les ràtios de deute més baixes de la seva història recent, garantint la capacitat de maniobra per a futurs projectes.


Per: Redacció

Foto: Pixabay



restaurants d’Amposta



Amposta.info, el digital de la ciutat d´Amposta des de 1998 (Terres de l´Ebre)

correu electrònic
Informació i avís legal

Amposta.info