Dies: del 03/03/2026 al 17/04/2026
Població: Amposta
Lloc: Museu de Terres de l’Ebre
Invisibles però decisives. Així és com han quedat, en la memòria col·lectiva, les dones mobilitzades i el seu paper, durant la Guerra Civil i la Batalla de l’Ebre. A les milícies, al front, en les tasques d’intendència, en les cures comunitàries, a les fàbriques, al camp i a les organitzacions, posant la veu a les publicacions, les dones van prendre part de les tasques essencials pel manteniment de la societat. N’eren moltes, molt diverses i hi eren, a tots els àmbits.
Aquesta mostra pretén recordar-les, fer aflorar el seu paper en totes les esferes i iniciar el recorregut per treure-les de l’anonimat. S’hi analitza, també, la utilització de les dones amb finalitats propagandístiques, la representació cultural que se’ls va donar i la repressió i vexacions que van patir com a dones transgressores.
L’exposició consta de sis àmbits que versen sobre la seva participació i mobilització en diferents àmbits del conflicte, posant el focus en les Terres de l’Ebre i la Batalla de l’Ebre; i de cinc històries de vida de dones que ho exemplifiquen.

Tipus activitat: Exposició
Amposta.info, el digital de la ciutat d´Amposta des de 1998 (Terres de l´Ebre)
correu electrònic
Informació i avís legal